پاسخ به چند سوال رایج در مورد زوج درمانی - کلینیک نیکاد

پاسخ به چند سوال رایج در مورد زوج درمانی

فهرست مطالب

در زوج درمانی، مراجع، رابطه است و تمرکز بر این است که به رابطه کمک شود و محدودیت ها و موانع رابطه ی سالم شناسایی شود. در زوج درمانی مهارت هایی برای داشتن یک رابطه سالم و موفق آموخته می شود.

چگونه می توانیم بفهمیم که زمان آن فرارسیده  که به دنبال زوج درمانی برویم؟

اگر زوجی مشاجره های مکرر دارند و هیچ پیشرفتی در بهبود رابطه شان ندارند، لازم است در مورد اینکه چگونه می توانند مشکلات رابطه شان را حل کنند؛ به دریافت کمک تخصصی فکر کنند زیرا واضح است که در چنین شرایطی زوج در یک دایره دور خود می چرخند و قادر به پیشرفت نیستند.

رزرو وقت و مشاوره تلفنی یا واتس اپ : 09330791260

اگر شما یک بحث یا یک نوع بحث مشابه و تکرار شونده دارید و همیشه در بن بست قرار می گیرید، زمان آن فرارسیده که یک زوج درمانگر به شما کمک کند تا بفهمید چگونه متفاوت رفتار کنید.

اگر فردی بخواهد برای زوج درمانی مراجعه کند اما همسرش تمایلی به رفتن نداشته باشد،چه اتفاقی می افتد؟

اگر درمانگر فقط با یک نفر صحبت کند و دیدگاه او را بشنود، دیدگاه شریک دیگر رابطه درباره مشکلات که ممکن است بسیار متفاوت باشد را نشنیده است. بنابراین خیلی مهم است که شریک زندگی که مایل به آمدن نیست،تشویق به شرکت در جلسات مشاوره شود.اگر فقط یک نفر برای درمان به زوج درمانگر مراجعه کند، احتمال به نتیجه نرسیدن یا طلاق بالاتر است. بهتر است طرف مقابل که مایل به شرکت در جلسات نیست ترغیب شود سه یا چهار جلسه به صورت آزمایشی در زوج درمانی شرکت کند.

زوج درمانگر

در جلسات زوج درمانی چه اتفاقی می افتد؟

با زوج ملاقات می شود تا در مورد رابطه شان صحبت کنند. دیدگاه های هر یک از طرفین در مورد نقاط قوت رابطه شان و نگرانی هایشان شنیده می شود. سپس با هر یک جلسات فردی برنامه ریزی می شود تا در مورد تاریخچه فردی و خانوادگی شان و اطلاعات مورد نیاز دیگر صحبت شود سپس به عنوان یک گروه با هم کار را شروع می کنند و درمانگر بازخورد خود را در مورد آنچه در حال انجام است و یک برنامه برای حرکت رو به جلو به زوج پیشنهاد می دهد.

چند جلسه زوج درمانی مورد نیاز است؟

پاسخ به این پرسش بخشی از فرآیند ارزیابی است که بسته به نوع مشکل بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال زوجی که تازه ازدواج کرده اند و سابقه رابطه طولانی مدت ندارند با زوجی که 30 سال است ازدواج کرده اند و سه فرزند دارند، متفاوتند.بنابراین، مدت زمان مورد نیاز برای درمان، به مشکل ارائه شده و مرحله ی رابطه ی آن ها بستگی دارد. در جلسات درمان باید ابزارها و مهارت هایی که زوج نیاز دارند در سریع ترین زمان ممکن به آن ها بدهیم تا بتوانند به رابطه ادامه دهند و مهارت های فراگرفته شده را در زندگی خود به کار ببرند.

در کلینیک نیکاد با ارائه خدمات مشاوره و زوج درمانی تلاش داریم به زوج ها کمک کنیم تا از مسائل مربوط به رابطه که در زندگی مشترک پدیدار می شود، به سلامتی عبور کنند. اگر در زندگی مشترک با تکرار بحث های مشابه رو به رو هستید و در بن بست قرار می گیرید حتماً با یک زوج درمانگر مشورت کنید.

مطالعه بیشتر : زوج درمانی و خانواده درمانی

اینستاگرام کلینیک نیکاد

1 1 رای
امتیاز به مقاله
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها